A kötelező és ajánlott felszereléseket, kiegészítő elemeket a tó környéki kölcsönzőkben tudják megvásárolni.

Kötelező felszerelések:

  • könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezés
  • két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezet, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat
  • hangjelző berendezés, amely csak csengő lehet
  • előre fehér, vagy kadmium sárga fényt adó lámpa (min. egy darab)
  • hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpa
  • hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő
  • legalább az első keréken minimum 1 db borostyán sárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverő (küllőprizma)

Nem kötelező, de engedélyezett felszerelések:
Elöl fehér, oldalt borostyán sárga fényvisszaverő.
Mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyán sárga fényvisszaverő, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelző, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.  
Ajánlott a visszapillantó tükör és a sárvédő is.

További szabályok:
A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.
A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kg össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
 Közlekedésfizikai jó tanácsok:
Fékezési technika: bármilyen járműnek az első féke hatékonyabb, mint a hátsó, mert fékezéskor az első kerékre nagyobb súly nehezedik. Kerékpárral azonban a két féket együtt kell használni, csak első fék használata esetén ugyanis könnyen fejre állhatunk. Fékezés során lehetőleg el kell kerülni a kerekek blokkolását, azaz a kerék csúszását a burkolaton. A csúszó kerék ugyanis kevésbé lassít, mint a fékezett, de még tapadó kerék. Vészfékezéskor lehetőleg csússzunk hátra a nyeregben, merevítsük ki a karunkat, és mindkét fékkel intenzíven fékezzünk. Így elkerülhető a két leggyakoribb hiba, az első kerék blokkolása és a hátsó megcsúszása.
Kanyarvétel: fékezni a kanyarodás megkezdése előtt kell. A kanyarodás során történő fékezés a kerék megcsúszásához és eséshez vezethet. Éles kanyarvételnél ügyeljünk arra, hogy a kanyar felöli pedál legyen felül, ellenkező esetben leérhet a pedál, ami többnyire eséssel végződik.